דף הבית
על השיטה
טיפולים
קרניו סקראל
אוסטיאופתיה
לימודים
מאמרים
אודות
המלצות
תרפיה סומאטית
גלריית תמונות
צור קשר

 

 

קרניו סאקרל הערך הטיפולי של המערכת

קרניו סאקרל הערך הטיפולי של המערכת

מערכת הקרניו סאקרל-הינה מערכת פיזיולוגית שקיימת בגוף האדם ובכל החיות בעלות מוח וחוט שדרה. המערכת מתפתחת עוד ברחם והיא ממשיכה לתפקד לכל אורך החיים. כאשר יש חוסר איזון במערכת זו המוח, חוט השדרה והעצבים הקשורים אליהם עלולים להיפגע. איברים אלו הם החשובים ביותר למהות תפקודינו כבני אדם. בלעדיהם תחושות, רגשות, תפקודים מוטורים וקוגנטיבים אינם יכולים להתבצע בצורה יעילה. הטיפול במערכת הקרניו סאקרל הינו מטודיקה של בדיקה וטיפול שפותחו במסגרת האוסטיאופתיה. מגלה המערכת הקרניו סאקרל האוסטיאופת ויליאם גארלנד סאטרלנד מנה 5 מרכיבים של מערכת זו:

  1. התנועה האינהרנטית של המוח וחוט השדרה

  2. התנודה של הנוזל המוחי שדרתי C.S.F

  3. יכולת התנועה של הרקמות

  4. מפרקי הגולגולת והתפרים

  5. תנועת עצם העצה   

      הטיפול של מערכת הקרניו סאקרל מונחה על ידי העיקרון שהמיכל של מערכת העצבים המרכזית קובע באופן משמעותי את "תנאי המחייה" והוא בעל חשיבות עליונה לתפקוד התוכן שבתוכו. האפקט החיובי של הגישה מסתמך בעיקר על הוויסות העצמי של כוחות הפיזיולוגים הפועלים בגוף. הטיפול מסתמך על כוחות הידראוליים הנמצאים בתוך המערכת ומאפשרים תיקון עצמי-self correction. טיפול במערכת הקרניו  סאקרל רלוונטי למגוון של בעיות. לפעמים כטיפול בפני עצמו ולפעמים כטיפול משולב עם סוגים אחרים של טכניקות וגישות. רלוונטי במיוחד במקרים: כאבי ראש וצוואר, תאונות דרכים צליפת השוט, בעיות שקשורות לעצבים הקראניליים, כאבי ראש ובעיות TMJ בתינוקות ובילדים-הטיפול יעיל וחשוב במיוחד. מבעיות של "גזים" וכאבי בטן, פליטות פה והקאות-(אשר אינם תוצאה של וירוס)-חוסר שקט ומנוחה, בכי בלתי מוסבר, בילדים מבוגרים יותר-בעיות של קשב וריכוז והיפראקטיביות. ברחבי העולם הולכת וגוברת ההכרה שקיימת מערכת קרני סאקרל ושטיפול עדין ובלתי חודרני במערכת זו משפיע על הגוף בכללותו מבנית, פיזיולוגית ונפשית.

 

כיצד עוזר הטיפול?

כל אחד מאתנו מגיב שונה לטראומה, מתח, כאב ואובדן יכולת ריפוי, וכל אחד מייצג תמהיל שונה של תחלואים , כאבים וחוסר תפקוד.

מעצם יכולתו של הטיפול הקרניו- סאקרלי  לעזור ליכולת הריפוי הטבעית של גופנו, הטווח הטיפולי נרחב ביותר.

הטיפול הקראניו- סקרלי יכול להועיל גם למצבים הבאים: כאב כרוני, יכולת תנועה מוגבלת, מפרקים "נוקשים", אנרגיה ירודה , כאבי ראש ומגרנות, בעיות המפרק הלסת, בעיות למידה כגון דיסלקציה , בעיות מחזור וגיל המעבר.

בדיקה שגרתית של תינוקות שזה עתה נולדו מגלה ומאפשרת לעיתים קרובות שחרור פשוט מלחצים קלים וחסימות , אשר עלולים להוביל לחוסר תפקוד כרוני בשלב מאוחר יותר בחיים, במידה ולא יטופלו. הבדיקה מומלצת לכל תינוק שנולד, לאו דווקא במקרים של לידות מסובכות.

למאמרים נוספים בנושא קרניו סקראל:  קרניו סקראל  חמשת המרכיבים  , מערכת הקרניו-סקראל טפול גוף נפש רוח

 

 

 

 

 

נבנה ע"י צדוק לביא

 

טלפון 054-4797467   anat@body-wisdom.co.il

 http://body-wisdom.blogspot.com/